I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, December 7, 2009

Aktiviti 11- Tugasan 2

Pernyataan Masalah Kajian:

Jurnal 1 :

Achievement Goals in the Classroom: Students' Learning Strategies
and Motivation Processes
Matlamat-matlamat Pencapaian dalam Bilik Darjah: Strategi Pembelajaran
dan Proses Motivasi

Carole Ames and Jennifer Archer
University of Illinois at Urbana-Champaign

Pengkaji melihat matlamat, keupayaan, prestasi, motivasi dan penguasaan pelajar sebagai fungsi tuntutan situasional dan variasi individu. Di dalam situasi kelas, proses mendapatkan maklumat dikendalikan dengan memberi penekanan dengan tujuan yang dicampur dan cenderung tidak konsisten dari semasa ke semasa. Malah pelajar juga berbeza kelas juga mungkin berbeza cara memfokuskan diri dalam mendapatkan maklumat dan bagaiman ditafsirkan.

Jurnal 2:


IMPLEMENTING CONSTRUCTIVIST APPROACH INTO ONLINE COURSE
DESIGNS IN DISTANCE EDUCATION INSTITUTE AT
EASTERN MEDITERRANEAN UNIVERSITY
Zehra A. GAZİ
Educational Sciences Department, Eastern Mediterranean University

MELAKSANAKAN PENDEKATAN KONSTRUKTIVIS KEPADA KURSUS DALAM TALIANREKAAN-REKAAN dalam INSTITUT PENDIDIKAN JARAK PADAUNIVERSITI MEDITERRANEAN TIMUR


Pengkaji melihat perlumya belajar melalui pengalaman yang berpusat di sekitar refleksi kepada amalan kerja dasar pendidikan dan langkah yang perlu diambil bagi menangani perubahan. Selain itu, pengkaji berpendapat bahawa adalah sesuai dengan standard EUA dan keperluan pendidikan jarak jauh dalam amalan pendidikan.

Jurnal 3:


Assessing online collaboration among language teachers: A cross-institutional
case study

Menilai Hubungan Kolaborasi antara Guru Bahasa: Satu kajian

Nike Arnold
Portland State University

Menaksir kerjasama dalam pertalian antara guru bahasa: Satu silang kajian keinstitusian kes

Pengkaji melihat penumpuan kepada komputer dalam pembelajaran kolaboratif dan menyiasat interaksi dan kerjasama mengembangkan projek. Dengan tujuan menyiasat sifat pembelajaran kolaboratif di kalangan para peserta, kajian kes kualitatif digunakan dengan menjalankan analisis kandungan permuafakatan kelakuan pelajar. Transkrip dan tinjauan analisis menunjukkan yang kejayaan interaksi muafakat bergantung sebahagian besarnya kepada ahli-ahli kumpulan diri mereka. Tahap-tahap penyertaan juga menunjukkan bahawa bukan semua orang akan terbabit dengan projek wiki.


No comments:

Post a Comment